Bir Resmin Çevirisi Yapmak

VTenoris
3 min readDec 22, 2021

Öncelikle Luna DAO çeviri ekibinden herkese merhaba :)) Size en basit şekliyle internet üzerindeki bir web sitesi üzerinden nasıl resimlerinizi düzenleyip üzerine yazı yazabileceğinizi göstereceğim. Daha fazla sözü uzatmadan başlayalım.

Kullanacağımız web sitesinin adı: https://pixlr.com/tr/. Bu siteyi seçme nedenlerim;

  • Sitenin basit bir arayüzü var
  • Depolama konusunda başarılı
  • Belli bir ücret ödememize gerek yok böylece herkes rahatlıkla siteyi kullanabilecektir
1. Resim

Sitenin giriş görüntüsü bu şekilde. Buradan Gelişmiş Fotoğraf Düzenleyici seçeneğini seçiyoruz.

2.Resim

Bizi böyle bir ekran karşılıyor. Çevirisini yapacağımız resmimizi indirip Resmi Aç butonuna basıp sayfanın içerisine aktarıyoruz.

3. Resim

Bu adımları tamamladıktan sonra 3. Resim gibi bir görüntü çıkması lazım önünüze. Şimdi buradaki kullanacağımız araçları size tek tek tanıtacağım. Tanıttıktan sonra aşamalarımıza devam edeceğiz.

4. Resim

Kullanacağımız araçlar bu şekilde. Eğer daha detaylı bilgiye ihtiyacınız olursa fare imlecinizi ikonun üzerinde bir süre bekletirseniz bir pencere belirecek ve oradan daha detaylı bilgiye ulaşabileceksiniz.

5. Resim

İlk önce Seçici aracına tıklıyoruz. Sonrasında silmek istediğimiz yerin arka planına tıklıyoruz. Mesela yan taraftaki gördüğümüz örnekte yazıları silmek istiyorum. Bu yüzden yanındaki beyaz alana tıkladım. Renk skalasında rengin değişimine dikkat ediyoruz.

6. Resim

Sonra Çizim aracına tıklayıp yazının üzerini güzelce siliyoruz. Eğer yapmaktan zorlanıyorsanız üst tarafta görülen fırça ayarları kısmında fırçanın boyutunu rahat edebileceğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. Ben yumuşaklığı sıfırlamanızı öneririm.

7.Resim

Gördüğünüz gibi istediğiniz yeri istediğiniz şekilde silebilirsiniz. İsterseniz bu işlemi sıra sıra yapabilirsiniz. İsterseniz de benim gibi çevrilecek yerleri silip sonradan çevirilerini Metin aracı kullanarak yazabilirsiniz.

8. Resim

Metin Aracını seçip herhangi bir yere tıklıyorum. Bana yeni bir katman ekleyeyim mi diye soruyor. Evet diyerek devam ediyorum ve çeviriyi yazıyorum. Şimdi yazıyı küçültmemiz gerek. Üst taraftaki bardan boyut kısmının 60 olduğunu görüyoruz. Onu kendimize göre ayarlayalım.

9. Resim

Gördüğünüz gibi 60 olan yazı boyutunu 30'a çektim ve kenarındaki mavi çizgileri metnin hepsini içine alana kadar küçülttüm. Üzerinde 4'lü ok çıktığında onu taşıyabileceğinizi gösterir. O şekilde sağa sola taşıyabilirsiniz. Bu kısımları gözünüze nasıl güzel geldiğine bağlı olarak düzenlemelisiniz.

10. Resim

Mesela burada büyüme yazısını yatay yazmamız lazım. Peki bunu nasıl yapacağız. İmleç aracına tıklıyoruz ve yazımıza da tıklıyoruz. Şekildeki gibi bir bar çıkıyor. Barın üzerinde döndürme butonları var. Onlara basarak yazınızı döndürün.

Bazen tekrardan uğraşmamak için katmanları çoğaltabilirsiniz. Katmanı çoğaltmak için yazıya tıklayın ve sağ tık yapın tekrardan “katmanı çoğalt” seçeneğine tıklarsanız sağ tarafta iki tane aynı katmandan olduğunu görebilirsiniz. Sonra taşıyarak gereken yere götürünüz.

11. Resim

Tüm çevirileri yerlerine yerleştirince bu şekilde oldu. Tabiki de bu işlem birçok yoldan yapılabilir ama ben herkesin anlayabileceği en kolay yolu seçmeye çalıştım. Umarım herkese faydalı olur. Teşekkür ederim okuduğunuz için :)

--

--

VTenoris

Medical Student, DIY Things Lover, Price Action Strategy Learner, Darwin’s Theory of #Evolution